Адреса:
вул. Словацького, 16,
місто Кременець,
область Тернопільська,
Україна
47003
Контактний телефон і факс:
(03546) 2-24-97
E-mail:
Режим роботи:
Музей для відвідувачів працює щоденно:
понеділок – п’ятниця - з 9.00 до 17.00
субота – неділя - з 10.00 до 16.00
Вартість квитків:
Діяльність музею координує управління культури Тернопільської обласної державної адміністрації. Фінансування музею здійснюється за рахунок обласного бюджету.
Відстань від Кременця до:
Києва | - 414 км | Варшави | - 505 км |
Харкова | - 913 км | Кракова | - 495 км |
Донецька | - 1154 км | Вроцлава | - 739 км |
Одеси | - 740 км | Познаня | - 803 км |
Львова | - 197 км | Пшемишля | - 274 км |
Луцька | - 100 км | Бялистоку | - 550 км |
Івано-Франківська | - 201 км | Жешува | - 348 км |
Тернополя | - 65 км | Любліна | - 365 км |
Москви | - 1368 км | Волгограда | - 1727 км |
Воронежа | - 1317 км | Мінська | - 723 км |
Лондона | - 2328 км | Парижа | - 2278 км |
Дрездена | - 1268 км | Женеви | - 2235 км |
Кременецький напрямок із автовокзалу м. Тернополя:
- Тернопіль - Кременець - 08.00, 09.05, 10.50, 12.00, 13.00, 15.10, 17.00, 18.00
- Тернопіль - Рівне - 07.30, 10.35, 14.00, 18.15
- Тернопіль - Луцьк - 05.50
- Тернопіль - Загайці - 12.30
- Тернопіль - Нетішин - 06.45, 15.00
- Івано-Франківськ - Київ - 20.15
- Івано-Франківськ - Луцьк - 11.10
- Тернопіль - Шумськ (через Ланівці) - 13.30, 18.15 (п'ятниця, неділя)
- Тернопіль - Шумськ - 14.25
- Хмельницький - Залісці - 16.10
- Тернопіль - Заліcці - 16.10
- Івано-Франківськ - Дубно - 19.00
- Калуш - Київ - 22.45
- Чернівці - Дубно - 16.20
- Чернівці - Рівні - 12.05, 15.15
Крім названих рейсів - через кожні півгодини - маршрутні таксі.
Обласний літературно-меморіальний музей Юліуша Словацького
в м. Кременець висловлює вдячність Посольству Республіки
Польща в Україні (в особі Посла Яцека Ключковського)
та Польському інституту в Києві за сприяння і фінансову
підтримку у створенні сайту музею.
Новини
"КВІТИ У ТОБІ". КВІТКОВА ТЕРАПІЯ БАХА.
У музеї Словацького, Тетяна ТОЛОЧИК, лікар-невролог вищої категорії , психотерапевт, ознайомила присутніх, учасниць групи "Майстерня турботи про себе", з участю ВПО та інших категорій українських жінок,
До Всесвітнього дня поезії «ПОЕТИЧНА ПОВІНЬ» У МУЗЕЇ СЛОВАЦЬКОГО
Олена Гаськевич
Поезія – це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі
(Ліна Костенко)
У Всесвітній День поезії, у музеї Юліуша Словацького зібралися представники творчих кіл Кременця, аби обмінятися досягненнями, послухати поетичне слово, презентувати свою творчість присутнім тут кременчанам, студентам фахового коледжу КОГПА,
Тамара СЕНІНА
9 травня нашій колезі, Маргариті ГЕЦЕВИЧ, виповнилося б 82 роки. П’ять років тому, 4 лютого 2015 року, вона відійшла в інший світ. Талановитий науковець, музейник, публіцист, перекладач, поетеса, чиє ім’я відоме в наукових колах України та Польщі… Для багатьох ця втрата помітна. Не вистачає її й для Кременця, в якому прожила все своє життя і присвятила чисельну кількість статей, публіцистичних нарисів, відкрила чимало імен цікавих постатей, котрі тут народилися, жили, або ж мимолітним перебуванням у ньому, залишили про себе помітний слід. Це особлива втрата для тих, хто її знав: для кременчан, поляків, росіян, литовців, болгар, євреїв... Спілкування з пані Маргаритою збагачувало душу. Вона була справжньою християнкою, мудрою, глибоко духовною і непохитною на шляху до Бога…
Музейній справі, після закінчення Кременецького педагогічного інституту в 1960 році, Маргарита Гецевич віддала тридцять шість років. З них двадцять вісім років присвятила Юліушу Словацькому, який народився в Кременці, і, майже стільки ж, Тарасу Шевченку, який в 1846 році приїжджав на Кременеччину в складі археографічної комісії і тут залишив після себе помітний слід в літературі та мистецтві. Завідування літературним відділом у краєзнавчому музеї приносило їй особливе задоволення. Однак, це були роки як творчого піднесення, так і прикрих випробувань в умовах радянської системи, котра не завжди однозначно ставилася до цих двох геніїв.
Повертаючись думками в далекий 1960 рік, пані Маргарита згадувала як примітивно виглядала постать Словацького-революціонера, поміщена чи не на єдиному портреті в залі, і ховалася за чисельною кількістю портретів декабристів, письменників російської та світової літератури. Експозиція будувалася під диктовку тодішньої влади, тож і вся увага на планшетах та у вітринах акцентувалася на політичних моментах його творчості. Зал був відкритий у 1959 році, з нагоди 150-річного ювілею поета. І це стало великим досягненням. Тож учасники цієї події (науковці з України, Польщі, Білорусії, Литви, Росії) під головуванням видатного українського поета-академіка Максима Рильського, на недосконалість експозиції особливої уваги не звертали. Важливішим був факт відкриття окремого залу для польського поета! Про це йшла мова у Кременецькому педагогічному інституті, під час Виїзної сесії АН УРСР, очолюваної Максимом Рильським. Тоді, в 1959 році, Маргариті, студентці даного вузу, пощастило бути свідком цих виступів. Зраділа, коли згодом зал, з посвятою життю і творчості Юліушу Словацькому, довірили саме їй. Було багато планів. Новопризначений директор музею Василь Воляник писав листи-звернення до керівництва Кременця, Тернополя, Києва про відкриття музею Поета в родинній садибі Словацьких. Довірившись обіцянкам Центрального Комітету України, жили надією про їх звершення. Та це були лише пусті слова. Розуміли: все вирішувала Москва.
Майже така ж історія повторилася і з думками про відкриття в музеї залу Тараса Шевченка в 1961 році. Тут були теж претензії, які вголос не звучали. Проте, згодом відкрили і цей зал. Експозицію створював Максиміліан Еліан. Маргарита Гецевич взялася за цю справу згодом. Дякуючи їй, шевченківський зал збагатився чималою Шевченкіаною художника і поета Івана Гарасевича, колекціями інших кременчан. На початку 1980 років їй належала ідея перевезення з Києва в Кременець погруддя Кобзаря (роботи київського скульптора Олександра Ковальова), яке в 1989 році, з нагоди 175-ліття від дня його народження, встановили на подвір’ї Кременецького педагогічного коледжу імені Тараса Шевченка (нині — Кременецької гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка). Так, завдяки контактам пані Маргарити з письменниками, літературознавцями, дослідниками життя і творчості обох поетів у 1960-1997 р.р., фонди краєзнавчого музею збагатилися майже на 4300 експонатів. Тоді ж брала участь в республіканських та міжнародних конференціях в Україні і Польщі.
Активність Маргарити Гецевич не стала меншою й тоді, коли в родинній садибі Словацьких у 2002 році відкрили музей Юліуша Словацького. Була постійною учасницею традиційного літературно-мистецького «Діалогу двох культур». Їй належать переклади: оповідання «Травень у Кременці» польської письменниці Марії Данілєвіч, поетичні твори знаного в Польщі поета Маріуша Ольбромського. У 2009 році музеєм Юліуша Словацького видана книга «Листи до матері» на основі перекладених нею двадцяти семи листів Юліуша Словацького, адресованих матері – Саломеї Словацькій-Бек’ю в Кременець. У 1996, 1999, 2001 роках окремим виданням вийшов її літературно-публіцистичний нарис «Якщо там будеш…». Видала кілька збірок поезій духовного спрямування: “Пространства” (1998), “Зеркала” (2000), «Благодарю Господь!» (2014), «Ликуя в Господе» (2015). Удостоєна чисельних нагород, в тому числі – Міністерства культури України, стипендіат премії Фундації «Янінеум», заслужений працівник культури Польщі.
Домашній архів Маргарити Гецевич після її відходу перейшов у спадщину музею Юліуша Словацького: нагороди, документи, книги, фотографії, рукописи, листи, диски тощо… Поповнивши фонди, ці речі набули іншого життя. Та щоразу оживають на виставках і промовляють до нас її духовним настановчим словом…